Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Eva Fristedt - 24 februari 2009 18:02

Idag har vi tagit en liten paus i trädgårdsarbetet hemma och följt med vår "scout"( visningsvärd från mäklarbyrån kallas så) Giulio för att titta på en liten bit mark med en gammal vinodling, några odlingslappar omringade av fikonträd och ett litet stenhus. Huset verkar som det senast använts som hönshus. Hela tomten var jättefin trots att den låg ganska nära en stor väg och utan en riktig tillfartsväg. 

Mitt i allt detta hittade jag dessa fina narcisser som blommar först i april i Sverige. Tror att det är Narcissus Minnow, en sort som vi kommer att visa på vår stora narciss-utställning som äger rum på Sofiero i orangegeriet 10 april - 10 maj i vår. Vad häftigt att få uppleva dem två gånger.

När jag ser alla fikonträd här kan jag inte låta bli att får en flashback från våra egna fikonträd( 5 st) här, från vilka det nästan regnade fikon i höstas.

Min nästa nish blir kanske hemmalagad fikonmarmelad. Det blev ingen ny fastighet idag - men vi får se framöver, behöver först sälja lite hus i Sverige. 

Ovido - Quiz & Flashcards