Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Eva Fristedt - 14 februari 2013 10:42

Mandelträden har börjat att slå ut, det är de och mimosan som signalerar våren här. Visst är det kallt ibland på natten men så fort solen lyser så är det jättemysigt. I går på promneaden med hunden i olivlundarna studerade jag beskärningen av träden som de håller på med för fullt nu. Jag misslyckades ju totalt med det i fjol. Inser att det gäller att öppna upp träden i mitten och att precis som med äppleträd hemma ta bort de grenar som går i i trädet och neråt.


  Mittemot oss håller några "handyman" på att fixa en vildvuxen bit mark, de sliter febrilt ,med rötterna från clematis viticella. Det tog mig 3 år innan jag fick bukt med den och jag tror de har ännu mer hos sig- ja ja vi får se vad det blir av det hela. Synd att min eminenat trädgårskollega inte fick fixa en trädgården, gud vad fin den kunde blivit.

Ovido - Quiz & Flashcards